יום שלישי, 4 במרץ 2014

אקנה בעשור השני, השלישי והרביעי - עובדות ודרכי טיפול


אקנה – פצעי בגרות היא אחת התופעות השכיחות והפחות נעימות במתבגרים בשנות העשרה המוקדמות.
ישנה תופעת אקנה המופיעה בעשורים המאוחרים יותר. היא נחשבת לעקשנית ומרדנית יותר, והטיפול בה לא מסתכם רק בניקוי יסודי, והיא מכילה בתוכה מרכיבים רבים: פיזיולוגיים, ביוכימיים, הורמונאליים, רגשיים, מנטאליים וכיו"ב, המשפיעים רבות על הופעתה ודרך הטיפול בה.
נשים רבות שלא סבלו מעולם בבגרותן מפצעי בגרות, מפתחות במהלך ההיריון או לאחר הלידה, אקנה, הקשור רבות למצבן ההורמונלי והמנטאלי המשתנה תדיר. ואכן, נשים בעשורים הללו, סובלות מהאקנה ה"מאוחר" באופן תדיר ושכיח יותר מגברים בגילאים הללו, בעקבות השינויים ההורמונאליים, נסיבות החיים המשתנות באופן קיצוני המלווה כמעט תמיד בשינויים רגשיים ונפשיים.
בגיל מבוגר יותר, כמעט ואין קשר בין רמות השומן באוכל שאנו מכניסים לגופנו לבין תופעת האקנה המתפרצת.
 הוכח מחקרית, שבגילאים המדוברים, התזונה הנצרכת היא מתונה מאוד בשומנים, ההקפדה על אורח חיים ומזון בריא הינה שכיחה יותר ולכן לא נמצאה קורלציה ישירה להתפרצות תופעת האקנה. כן הוכח, שמוצרי חלב בעלי תוספים הורמונליים אכן משפיעים על התפרצותה של תופעת האקנה בגיל יחסית מבוגר.
ההתפרצות היא בעיקרה בעקבות השפעות הורמונליות על הפרשת החלב השומנית, שמהווה בסיס להתפרצות הפצעונים.
מתח, חרדה, ציפייה ממושכת ודאגה הם טריגרים להתפרצות האקנה, להתפשטותה והחרפתה. הוכח שאנשים בעלי אורח חיים טרוד במיוחד, מהיר וללא אתנחתות, הוא בהחלט קרקע פורייה להתפרצות תופעת האקנה בעשורים המאוחרים.
גלולות, תרופות לטיפולי פוריות, תרופות המכילות הורמונים או הניתנות ומתערבות בתהליכים הורמונאליים בגופינו, יכולות להוות סיבה עיקרית להתפרצות אקנה או להמשכה בעשורים המאוחרים של חיינו.
שימוש בקרמים שאינם מתאימים לעור פנים בוגר ומבוגר, קרמים שומניים במיוחד וקרמים תעשייתיים שלא מותאמים באופן אינדיבידואלי לעור הפנים, גורמים גם הם לתופעה.
הטיפולים באקנה בעשורים המאוחרים מתחילים באבחון הורמונלי של גניקולוג/ית, ומתן פתרונות הורמונאליים המאזנים את המצב הגורם להתפרצותה והתפתחותה של התופעה.
חומרתה של האקנה, אופן התפרצותה ומיקומה, הן שגם יגדירו אלו טיפולים יינתנו, בין אם זה משחות ותכשירים חיצוניים ובין אם אלו תרופות לבליעה.
כפי שכבר הזכרתי, האקנה ה"מאוחרת" הנה עקשנית ולא ממהרת להגיב לטיפולים, לכן ישנו צורך באבחון מקצועי של העור ומתן תוכנית טיפולים ארוכת טווח. יש להסביר נשים ולגברים הסובלים מן התופעה את הסיבות, את ההשלכות, תופעות הלוואי ואת הפתרונות. האבחון והטיפול צריכים להתבצע בצורה אחראית, סטרילית ומבוקרת.
ישנם כיום טיפולים, תכשירים וטכנולוגיות  מהמתקדמים בעולם, ושילובם של מספר תחומי טיפול הוא זה שיקבע גם את הצלחת הטיפול ותוצאותיו.
ניתן לטפל בהצלחה רבה בתופעת האקנה בגילאים מאוחרים יותר, ועולם הקוסמטיקה הרפואית רק הולך ומשתבח בכל הקשור לתחום.
הטכנולוגיה החדשה ביותר, הקיימת אצלי במכון אורמדיקס, היא טכנולוגיית הפוטותרפיה - אור כחול, המטפלת ובעצם הורגת את החיידקים הגורמים לאקנה ע"י ריאקציה כימית, ללא תופעות לוואי, כאבים או אי נוחות. בשילוב של תכשירים מתקדמים לטיפול עצמי, סדרת טיפולים במכון, מעקב צמוד ובמידה וצריך גם שינוי תוכנית הטיפולים בהתאמה לקצב ההתקדמות, ישנן הוכחות וסיפורי מקרה מוצלחים ומדהימים.
ישנה גם את תופעת האקנה רוזיצאה, המופיעה לרוב באנשים בעלי עור בהיר ומעל גיל 30, הנובעת מריבוי כלי דם, המתאפיינת בצורתה הקלה בפצעונים קטנים ואדמומיות, ובמקרים קשים יותר בפצעים משמעותיים יותר .
הטיפול המתבצע במכון אורמדיקס הוא באחת מהטכנולוגיות החדישות בעולם הקוסמטיקה הרפואית והוכיח יעילותו מעל לכל ספק, מכשיר ה-ELOS   המתקדם. הטיפול במכשיר גורם להתקרשות כלי הדם ומפחיתם מטיפול לטיפול.
זו תופעה כרונית וחשוב להתחיל טיפול עם הופעת הסימנים הראשונים אדמומיות ופצעונים זעירים.

אשמח לענות על כל שאלה ובקשה בתחום, לקביעת ייעוץ ואבחון מקצועי של עור הפנים שלך
 

מבצע מיצוק העור ב- 350 ש"ח בלבד בטכנולוגיית RF המתקדמת בעולם!

לחצו כאן למימוש המבצע





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה